Referent: Cecilie
Tilstede: Git, Ida, Per, Jeanette, Julie, Louise og Cecilie
Afbud: Mie og Dorte
- Godkendelse af dagsorden
- Godkendelse af referatet fra sidste bestyrelsesmøde (er sket per mail – men jeg kan ikke se, at det er offentliggjort? Se mails 2/2-25)
- Referat godkendt, skal lægges på hjemmesiden.
- Nyt fra DRF
- Bestyrelsesmøde torsdag den 1. maj.
Dialogmøder
- Nyt fra DISU
Ny forrretningsorden, godkendt af DRF.
- Fokus på stævnestruktur. Svært at lave om. Kanibalisering. B-stævner tager C-klasser og C-stævner tager D-klasser. Fokus på niveauerne.
- Ide med opdeling af ponyklasser, f.eks. U11.
- Der er onlinemøde med admin en gang om måneden.
- Git laver statistik over stævnestarter.
Der er en lille fremgang, men det ser stadig ikke særligt godt ud.
- Næste møde i DISU, 2. juni.
- Officialstider: Dressurdommere burde det være den dømmende tid. Der kan være meget pause.
- Dressurrytterne er begyndt at melde sent til, svært at forudse hvor mange officials.
- TD tider, dårligt med de 2 timer på telefonen.
- Stævnekoordinering.
- Kort økonomisk status (budgetopfølgning mv.)
- Lidt ind på tidstagning.
- Transport til officials til officialsdage.
- Ingen medlemstal. Vi kan først opkræve klubberne når tallene er kommet.
- Udkast Forretningsorden for Distrikt 1 (2 vedhæftninger)
- Årsmødet udskydes til inden udgangen af april, godkendt.
- Mødeindkaldelse, onlinemøde kan indkaldes med mindre end 7 dages varsel, godkendt.
- Stævnekoordinering
- Budget skal fremlægges på januarmødet, godkendt.
- Møder afholdes privat eller i lånte lokaler.
- Afstemning, prøver at opnå enighed. Hvis et medlem ønsker afstemning, foretages dette.
- Udlæg på over 5000 kr skal godkendes af min. 2
- Bestyrelsens hovedfunktioner.
- Forretningsorden godkendt.
- Fordeling af arbejdsopgaver jf. nedenstående mail og forretningsordensudkast
- Stævnekoordinering: Cecilie
Per og Louise vil gerne hjælpe til.
mind klubberne om at de skal melde til.
I gang med at flytte til andet webside program.
Jeanette, Julie, Louise og Ida har lavet en gruppe, der kan hjælpe med design.
- Tidstagning: Dorte, anlæg bliver opbevaret i Glostrup.
Ballerup overtager gerne tjansen.
- Præmier: Louise koordinere og Julie, Ida og Louise pakker.
- Sjællandsmesterskabs præmier: Cecilie hører de andre distrikter.
- SoMe: Louise og Ida.
- Stævneplanlægning: Cecilie. Ida sender dokument til Cecilie. God ide med TD under stævnet.
- Ranglister: Jeanette, med hjælp fra Ida.
- Kontakt til DRF: Git
Møde omkring reglementsændringer.
DISU har møde med disciplinudvalg.
- Dropper klubkontakt opdeling, bedre at klubberne ved præcist hvem de skal kontakt hvis det drejer sig om noget specifikt, så som stævneplanlægning, SoMe mm.
- Kasserer-opgaver: Jeanette
- TD ansvarlig: Git underskriver aftaler.
- Stævnerapporter: Per
- Evt.
- Distriktsmesterskaber, Distance er sat ned til LC i stedet for LB. Vi kan altid rette tilbage hvis det ikke giver de antal starter som vi ønsker.
- Samarbejde i klubberne med hensyn til fælles indkøb mm. Evt fælles bogholder f.eks. med et par små klubber.
Lægges op til at klubberne selv laver erfa-grupper.
- Hunterklasser. Stilspringning, en klasse som amerikanerne har lavet til deres galopheste. Der er ikke tid på. Fine hjælpere, God rytme. Pænt flettet mm.
Godkendelse af forslag fra Alice D10.
- Mail fra Malou. Afdeling B, i gamle dage U-klasser.
- Til reglementet: Kvarter til banegennemgang kunne kortes ned imellem ponykategorier.
- Dato for stævne koordinering: 10. juni. DSM evt. Louise melder retur.
- TD’er til D-stævner. Der er et behov, fordi rytterne ikke har viden. Louise laver et forslag.
Næste møde: tirsdag den 24. juni kl. 18.30, Ballerup