Du er her

Rådsmøde 6. okt. 2025 hos GLK

Dagsorden

 

 

Referat fra Distriktsrådsmøde den 6.oktober 2025 i Glostrup Rideklub

Dagsorden:

  1. Orientering fra Dansk Rideforbund
  2. Orientering fra Distrikt 1
  • Nyt fra Stævner
  • Nyt fra Distriktets mesterskaber
  • Hvad kan vi gøre for at få flere til at starte Distriktets mesterskaber
  1. Distriktets økonomi
  2. Næste mødedato, er er en klub der har lyst til at afholde mødet.
  3. (erfaringer med de fordringer i dressur)

 

 

  1. Orientering fra Dansk Ride Forbund
  • Charlotte Kjærgård trådt ud af DRFs bestyrelse, Sally Schlichting ind. Agnete Berner næstformand, Kimi Nielsen overtager DISU
  • Økonomi ser til og med Q3 ud til at holde budget (overskud 860.000)
  • Springstævnestruktur opdelt i grupper, herunder 1 for DISU med vægt på klubber. Vi forventer at være færdige indenfor 14 dage. Vigtigt at præcisere, at dette er vores forslag og ønsker (nogle er også indsendt som reglementsforslag) og vi forventer ikke, at arbejdsgruppen som sådan bliver klar inden 1. januar…
  • Doteringer (pulje ikke mulig, fx 40% af indskud til doteringer isf fast beløb) nedsættes så klasser ikke giver underskud
  • Indskud begrænses for alle (også pony) hvis ingen doteringer. Forslag 135-150 kr)
  • D-licens som abonnement / opstart for 3 mdr? Halvår? Men ikke dyrere end nu, hellere lavere!
  • B-stævne kalender skal ligge med bedre fordeling af B-stævner i forhold til mesterskaber og øst/vest.
  • B-stævne ansøgninger skal skrive, hvilke C-klasser. B-stævner SKAL indeholde MB-MA-S
  • 2 afdelinger isf 2 klasser (C-klasser) per dag
  • Rytterkategori forventes at kunne ses på GO Q4
  • Kandargodkendelse kan ses
  • Vacc App til TD forventes 2026 Q1
  • Nye reglementer 2026, pt under behandling i disciplinudvalg, vedtages af DRFs bestyrelse primo december
  • Muligvis prøveordning med 2 TD i 2 timer til D-stævner hos stævnearrangører, der ikke arrangerer C-stævner. DISU efterlyser info om, hvad der planlægges efter prøveordning – om det er tiltag, der skal fortsætte evt. i Distriktsregi (i så fald skal vi regne på kontingent).

 

  1. Orientering fra Distrikt 1
  • Håber I har bemærket, at der kommer mange flere opslag på FB siden? Stor tak til alle, der slår op! Ida: Der kommer en skabelon til FB, så klubberne nemmere kan poste.
  • Vi skal have skrevet til alle TD’er, at de skal indsende stævnerapporter til den dedikerede mail, pt ryger det alle mulige steder hen. Per Nielsen, ansvarlig for stævnerapporter, skriver til TD’er øst for Storebælt
  • En stævnearrangør havde klaget over ikke at have fået ønsket termin (påske) til et stævne (C-stævne koordinering, som ligger i D1-5 samarbejdet) – ingen alternative datoer, ingen mulighed for at flytte. DRFs bestyrelse bakket op om, at det alene er distrikterne, der tildeler E-, D- og C-terminer.
  • Fra 1/4-2026 godkender distrikterne C-klasser ved B-stævner

 

  • Nyt fra stævner
  • Doteringer i de højeste klasser C- og B-niveau gør det ikke muligt at klasserne hviler i sig selv. Skal klubberne evt ”nøjes” med indskud 115 kr og ingen dotering?
  • Skal vi forsøge at holde C-stævner på især C-niveau, så der er færre D-klasser og de fx ikke starter som bom-på-jord men måske 50-90 cm hest og tilsvarende for pony?
  • Louise Andersen går med i stævnekoordinator arbejdet sammen med Cecilie – med forventet fokus på dressur
  • Stævnekoordinering for halvåret 1. april – 30. september 2026:

B-kalenderen forventes offentliggjort ca 1/12-25

C-stævne ansøgningsfrist (husk 3 alternativer!!!) 15/12 og skrive i bemærkninger, hvis I er interesserede i at holde Distriktsmesterskaber

D1-5 fælles koordinering af C-stævner 4/1-2026 – C-stævne kalenderen forventes offentliggjort umiddelbart efter

D-stævne ansøgningsfrist (husk 3 alternativer) 11/1-2026

D-stævne koordineringsmøde 15/1-2026 hos ARK kl. 1830. Husk at klubben skal sende en repræsentant, så der kan aftales evt flytninger/bytninger af ønskede terminer for at puslespillet kan gå op

 

  • Nyt fra Distriktets mesterskaber

                    Para mesterskabet forsøges afholdt hos HRK 22-23/11-2025. Alle bedes opfordre til deltagelse, da mesterskabet grundet manglende tilslutning hos rytterne hænger i en tynd tråd

  • Hvad kan vi gøre for at få flere til at starte Distriktets mesterskaber

                    Vi overvejer om alle på et hold må starte laveste niveau, når der fx er 2 forskelllige niveauer i mesterskabet.

Ida er i gang med lave et spørgeskema til distriktets klubber, så vi i distriktet kan se hvilke ønsker rytterne har til Distriktets mesterskaber.

 

  1. Distriktets økonomi - meget på niveau med sidste år og med budget. Vi holder vores budget og der er ingen usædvanlige udgifter. Alle pengene er kommet ind for vores tidtagningsanlæg, også selvom der har været lidt små reparationer.

Sig endelig til hvis noget går i stykker på vores tidtagningsanlæg. Git: laver en tjekliste, som kommer til at ligge i kufferten, sammen med anlægget. Så kan man altid se om alt er pakket med ned ved returnering.

       

  1. D-stævnekoordinerende møde i ARK den 15-1-2026 kl. 18.30 (uden mad)  Er der en klub der ønsker at holde distriktets Årsmøde 2026 ? (Marts el. April)
  2. Eventuelt
  • (erfaringerne med de nye fordringer i dressur:

Ridetiden i nogle programmer er for stram, husk at lægge ekstra tid på

Dommerne skal lige vænne sig til formatet, en del af dem vil gerne selv skrive kommentarer og det tager også lidt tid

Der ses bedre resultater for velredne kontra spektakulære gangarter – konflikt/ubehag markører tæller ned

Hvis man har nogen udfordringer med Equipe, så kan man også kontakte Ida eller Jeanette i distriktet.

 

Ref. Mie

 

 

 

 
Dato: 
man, 10/06/2025