Du er her

Bestyrelsesmøde 04/02/2003 hos Sportrideklubben Vallensbæk

Tilstede:  BAL, GLK, KRK, RKJ, SPR, SIV, TSR, VER.
Ikke tilstede:  AAGR, ARK, AMR, BNR, DSM, ESP, GEK, HRK, HVR, ISR, KTR, LØSR, LRK, LTR, MAK, EGE, SBGR, VEK, VSR, VÆR, ØHR.

Dagsorden:              
1. Formanden byder velkommen.
2. Sket i distriktet.
3. Repræsentantskabsmødet.
4. Valg af forretningsudvalg for 2003-2004.
5. Orientering om stævneterminer for 2003.
6. Distriktets økonomi.
7. Eventuelt.
8. Fastlæggelse af nyt møde.

AD 1.
Formanden bød alle velkommen og takkede SIV for at lægge lokaler til mødet og for det flotte traktement, som SIV havde frembragt – kun synd at ikke flere fik glæde af det.

I alt er 8 rideklubber repræsenteret ud af et distrikt, som består af 29 rideklubber.

Disse 29 rideklubber har tilsammen 10.000 medlemmer, hvor HRK er den største.

AD 2.
Der har været diverse formandsgruppemøde på møde i Vemmelev i slutningen af november 2002 besluttede gruppen at opstillede kandidater til de HB-poster, hvor HB-medlemmer er på valg, der blev der opstillet 4 kandidater til HB :  Ulf Helgstrand som formandskandidat, Jørgen Kristensen, Troels Ullerup og Ingrid Salquist som HB-medlemmer. Der ventes regnskabet som giver et underskud – størrelsen er ikke kendt. (Det blev den efterfølgende et minus på 802.000)

Da tonen, HB og distrikterne imellem, i lang tid har været upassende og efterhånden blevet temmelig anstrengt med megen meningsudveksling, havde man på mødet fra distrikt 1 side forfattet et brev hvori der stod, at man fremover ikke længere kunne stå inde for de beslutninger der blev taget på formandsgruppemøderne. - Man ønskede en dialog med HB og opfordrede HB til en øget kommunikation/information til distrikterne.

Flere distrikter erklærede sig enig med D 1 og forholdene skulle være ændret nu - fremover bør mindst 1 person fra HB have ansvaret for kontakten til klubberne og distrikterne – og deltage i formandsgruppemøder – så misforståelse hurtigt kan ryddes af vejen.

AD 3.
ALLE KLUBBER OPFORDRES TIL AT KOMME TIL REPRÆSENTANTSKABSMØDET 1.MARTS 2003.  Man bør også sætte sig ind i reglerne for fuldmagt og benytte den blå formular, som er blevet tilsendt klubberne. (Opfordringen blev af HTS sat på distriktets hjemmeside)

AD 4.
I år var der 5 personer fra forretningsudvalget, som ikke genopstillede:

Det var:
Formand: Henrik Troels-Smith
EDB: Kirsten Andersen
Kasserer: Lise-Lotte Hunt
EDB: Jacob Leth
Dressur: Britta Skov Jensen

Henrik takkede de afgående FU-medlemmer for deres indsat som i de fleste tilfælde var mangeårig – takken var ledsaget af en lille gave fra distriktet. Ingrid sagde Henrik tak for indsatsen med en opfordring til fortsat at deltage i distriktsarbejde (p.t. arbejder Henrik med Preben omkring hjemmesiden) – også denne tak for ledsaget af en gave.

I FU har man ønskede man at ændre valgprincipperne lidt , således at der med nyvalg til FU i år startede en procedure svarende til forbundets, således at FU medlemmer vælges for to år ad gangen men for at kome ind i en rytme hvor ved et FU på 6 – 3 hvert år afgår vælges i år 3 for 1 år og 3 for 2 år. - Efter nogle korte valgrunder, ser FU i Distrikt 1 sådan ud:

· Formand: Niels Ulrich Pedersen (2003-2004)
· Kasserer:  Kristian Koktvedgaard (2003)
· Stævnekoordinator: Per Krohn (2003-2004)
· Stævnekoordinator: Henrik Jørgensen (2003-2004)
· Sekretær: Anna-Maria Kosmicki (2003)
· Klub- og DRF kontakt: Ingrid Salquist (2003)

Det betyder i praksis, at Mie, Kristian og Ingrid er på valg ved næste generalforsamling – hvor de der ønsker at fortsætte vælges for 2004-2005, hvorimod Niels Ulrich, Per og Henrik kan genvælges i slutningen af 2004  for perioden 2005-2006 osv.

AD 5.
Alle klubber har fået tildelt deres stævneterminer.

En turnering for LB – LA ryttere er under opsejling, man søger klubber til afholdelse af kvalifikations runder både i spring og dressur.  -  Endvidere mangler man en sponsoraftale.

AD 6.
LLH  fremlagde regnskabet for sidste gang. To klubber mangler at betale kontingent. Det er ESP som skylder 564,00 kr. og ISR som skylder 156,00 kr.                                                           

Tidtagningsanlægget er noget der koster i vedligeholdelse. Men da alle klubber der afholder distriktsstævner skal bruge det, kan det ikke undværes.

Som noget nyt, vil anlægget blive leveret ud til de klubber, som ønsker at leje det.

Det blev foreslået, at man måske allerede nu sender en ansøgning til DIF’s amtsbestyrelse i København, materieludvalget  om et nyt anlæg, så kan man måske risikere at få et tilskud til et nyt anlæg i  år 2004 eller år  2005. (Efterfølgende har Ingrid på et møde med distriktsformændene fået oplyst, at der i D3  ligger et tilbud på et anlæg som hun har bedt om at se en kopi af samt at der i D14 er nogle unge mennesker der producerer anlæg specielt til DRF-behov)

HTS fremlagde budget for det kommende år.

Efter at have gennemset begge bilag, blev der holdt afstemning og kontingentet blev fastsat til 4,00 kr.    

AD 7.
Som noget nyt koster det nu 100,00 kr. at få målt sin pony, dette beløb afregnes direkte til måleren.

Der vil i Distriktet blive fastsat datoer for ponymåling. Distriktet afventer p.t. besked, angående tid og sted for ny måling,  fra Helena og Anja fra BAL, som står for dette.

De nye datoer vil være at finde på distriktets hjemmeside.

Nogle rideklubber er begyndt at sende starttider i dressur på SMS.

AD 8.
Følger snarest efter FU møde som er planlagt til afholdelse i uge 12.

Referat Mie

Dato: 
tir, 02/04/2003