Du er her

Generalforsamling 05/05/2009 hos Hvidovre-Avedøre Rideklub

Tilstede: BAL, BNR, EGE, HGRK, HVR, KRK, LTR, SIV, SPIP, SPR, VER.
Ikke tilstede: AAGR, ARK, BRF, BSF, DSM, ESP, FRD, FUR, GEK, GLK, HJOR, HRK, HØS, ISR, KTR, LRK, MAK, SBGR, TPRK, TSR, VEK, VÆR, ØHR.

Dagsorden:
1. Velkomst ved formanden.
2. Valg af dirigent.
3. Formandens beretning.
4. Overrækkelse af championat-pokaler.
5. Fremlæggelse af regnskab samt budget ved kasseren.
6. Valg til distriktets forretningsudvalg 2009-2010.

  • På valg:
  • Niels Ulrich Pedersen - modtager genvalg
  • Henrik Jørgensen - modtager genvalg

7.  Indkomne forslag.
8.  Nyt vedr. koordinering – stævner – mesterskaber.
9.  Nyt fra klubkonsulenten.
10.  Hjemmesiden.
11.  Fastlæggelse af nyt møde.
12.  Evt.

Ad 1 + 2.
Per Krohn bød alle velkommen og takkede  HVR for husly og flot traktement denne aften. Per Krohn foreslog Jan Juul som dirigent og ingen havde noget at indvende.

Jan Juul takkede for valget og sagde at afstemninger ville blive afgjort ved simpelt stemmeflertal, grundet det antal personer, som var kommet til mødet.

Ad 3.
Kopi af formanden beretning, findes som vedhæftet fil.

Ad 4.
Distriktets championats-vindere fik overrakt deres pokaler af Henrik Jørgensen. Rytternes navne vil man kunne læse på hjemmesiden.

HJ kunne fortælle at FU i distriktet har besluttet at give tilskud til 3 nye mesterskaber fremover:
-  kombinerede mesterskaber for heste
-  Mesterskab i military for heste og ponyer
-  Mesterskab i distanceridning (på et rimeligt niveau)

Ad 5.
Kasseren fremlagde regnskabet for 2008, samt budget for 2009 (vedhæftet som filer). Begge dele blev godkendt.

I distriktet findes der en konto, som tidligere har været øremærket til et nyt tidtagningsanlæg. Til sidste FU-møde blev det besluttet ikke at indkøbe det nye anlæg, men at vi hellere skal prøve at reparere det gamle tidtagningsanlæg. Dette betyder, at der pt. i distriktet er midler, som klubberne kan søge om til medlemmer i forbindelse med uddannelse/ kurser.

(Regler for ansøgning følger snarest)

Ad 6.
Niels Ulrich Pedersen og Henrik Jørgensen blev begge genvalgt.

Ad 7.
Ingen.

Ad 8.
Spørgsmål: Overvejer distriktet, ikke at koordinere så meget, som vi gør?

Svar: Reglerne, siger at det skal distriktet. I år er det forsøgt, at gøre det mere lempeligt, ved at koordinere i regioner. Dog skal det siges, at der er lukket for klubstævner i regionen, hvis der er landsstævne. Dette er for at hjælpe klubberne til afholdelse af de store stævner, sådan at det skulle være en mulighed for at skaffe hjælpere.

Glem ikke  -  distriktets hjemmeside, der er en fuldstændig stævneoversigt.

Et tilbage vendende problem er hjælpere til stævner, til dette var der nogen der foreslog, at man kunne nedsætte en kontaktgruppe, som klubberne kunne melde ind på via sms.

Et stævneudvalgs – udvalg, blev også foreslået, sådan et kunne komme på hjemmesiden og derved ville man kunne få hjælp til stævnetilrettelæggelse.

Per Krohn svarede, at man altid er velkommen til at ringe til en TD i distriktet, enten Per selv eller Henrik Troels-Smith.

Ad 9.
Klubkonsulenten er et tilbud fra DRF til klubberne og ikke kun nye klubber kan have glæde at et konsulent besøg. Første besøg er gratis for klubberne. Konsulenten kan bruges til at løse konkrete problemer. Denne kan f.eks. se på sikkerhed og arbejdsmiljø. Er klubberne forsikret rigtigt ? F.eks. er det vigtigt med en ansvarsforsikring.

Som en erstatning for blåstempling af klubberne, kommer der en ny ordning, hvor klubberne kan blive certificeret.

Ad 10.
Ros til hjemmesiden. Så brug den endelig.

Ad 11.
Torsdag den 3.september 2009. Klub til afholdelse af mødet efterlyses !!!! Det er vigtigt at vi kommer rundt til forskellige klubber.

Distriktet betaler for traktementet.

Ad 12.
Distriktet vil udarbejde en mail-liste på klubrepræsentanter fra de forskellige klubber, så vi sikre os at de rigtige personer bliver indkaldt til møder og lign.

Lovpligtig  J ordning fra fødevaredirektoratet bortfalder for madsteder/køkkener med mindre end 80 aktivitetsdage om året.

Distriktets bredde konsulent Marlene Smidt har holdt et arrangement i DSM.

Ref. Mie

Dato: 
tir, 05/05/2009