Du er her

Distriktbestyrelsesmøde 29/06/2010

Tilstede: Jan Juul, Per, Helene, Henrik J., Michelle og Mie.

Per Krohn refererede fra mødet i formandsgruppen:
I formandsgruppen blev det diskuteret om hvorvidt distrikterne skal til at udbetale kørepenge for T.D. etc. til stævner.
Det er et problem med at skaffe T.D. og spørgsmålet om hvordan vi får flere T.D.er rejste sig. Skal distriktet tilbyde at betale for uddannelsen af T.D. ? Skal rideklubberne afkræves et gebyr for en T.D.?

Hvis det bliver sådan at distriktet skal betale kørepenge for T.D., så kunne man i distriktet belønne klubber der f.eks. vil afholde et mesterskab ved at tilbyde en gratis T.D.

Helene vil undersøge hvilke krav der stilles til en T. D  og derefter overveje et udkast til et stillingsopslag til ny T.D. i distriktet. FU er enige om at ride/stævnemæssig erfaring vil være en klar fordel.

Per undersøger hvor mange officials der er undervejs på nuværende tidspunkt.

I formandsgruppen ønsker man at samle alle dem, der sidder i FU i samtlige af DRF’s distrikter og datoen er blevet fastsat til den 9.oktober 2010. Nærmere om dette følger.

FU besluttede, at WEB-master Jeanette skal have sin egen computer fra distriktet. Jan Juul vil undersøge markedet og indkøbe en bærbar computer til ca. kr. 3000 – 6000.

Samtidig foreslår Jan, at man bør omlægge den nuværende hjemmeside til Content Management system. Distriktet vil give Jeanette et kursus i det nye system og det blev Jeanette glad for at høre. Michelle hjælper gerne til med computeren, ligesom Helene har en bekendt der evt. kan være med til at udtænke nyt forslag til hjemmesidens opbygning.

Vedr. hjemmeside så mangler der opdateringer vedr. mesterskaber 2010.

Lægges på hjemmesiden:
Prop. til mesterskabsstævner skal være distriktet i hænde senest 2 måneder før terminen.
Husk at sende en mail til den ansvarlige i FU, når I lægger propositioner på INFO-sport.

Vedr. tidtagningsanlægget:
Forsikringsspørgsmål til HTS: Er det distriktets eller er det klubbernes forsikring der dækker anlægget ved udlejning/tyveri/beskadigelse?

Fra 1.juli er det Jan Juul der overtager administrationen af tidtagningsanlægget. Dog bliver selve anlægget ”boende” hos Per Krohn.
Jan laver en online kalender, hvor klubberne kan melde sig på indtil den ny hjemmeside er klar.
Regning på tidtagningsanlægget skal fremover følge med anlægget.
Liste med hvem og hvor meget der skal afregnes bliver udarbejdet.
Anlægget koster kr. 700 pr. weekend for klubberne i distrikt 1 og kr. 1400 for klubberne i distrikt 2.

Anlægget er noget sårbart at transporterer, så for at værne om det mest muligt vil distriktet indkøbe en kassevognstrailer stødabsorberende ophæng. Så kan skærmene blive hængt udenpå traileren når de skal bruges i en kasse a’la flight cases med plexiglas som front. Per kender til et nyopstartet firma med trailere, som evt. kan sponserer os. Per kontakter Bent Neergaard.

Ponymåling:
Michelle skal være ansvarlig for ponymålingen i distriktet. Michelle kontakter selv Anne Donatsky.
Måling af pony koster det samme uanset om den har konkurrencepas eller ej.

Bredde:
Marlene Schmidt ønsker at stoppe som breddekonsulent i distriktet. Rolf Rantzau fra KRK overtager posten.

Michelle tager til Distriktets mesterskab i Military i Haslev.

ET STORT SUK:
Kan vi ikke alle sammen blive bedre til at svare på de mails der kommer.

Ref. Mie

Dato: 
tir, 06/29/2010