Du er her

Distriktbestyrelsesmøde 01. maj 2014 hos Linda

Referat fra FU-møde hos Linda 1-5-2014

 

Tilstede: Git, Henrik J, Jeanette, Linda og Mie.

 

Dagsorden:

 

1.       Referat fra sidste møde

2.       Nyt fra DRF

·         Repræsentantskabsmøde

·         Distriktsudvalgsmøde

3.       Siden sidst

·         Henvendelser fra klubber i distriktet

·         Stævnekoordinerende møde med D1-5

4.       Kursustilmeldinger

5.       Dagsorden 13/5

6.       Kværke i D1

7.       Transportgodtgørelse officials

8.       Nyhedsbrevsformular hjemmeside – nogen tilmeldt? (Klubberne får via mailliste)

9.       Godtgørelse suppleanter og eksterne konsulenter (Betina og CC)

10.   Hjemmeside/FB

11.   Evt.

 

Ad 1.

Referatet bliver rettet til af Henrik og Mie.

 

Ad2.      DRF repræsentantskabsmøde:

·         Ingen spørgsmål til regnskabet, som blev vedtaget uden problemer

·         Jørgen Mertz blev genvalgt

·         Hanne Rump (Billund) og Janni Thermann Jensen (ROM) lev valgt. Thomas Vogt Hansen blev valgt til 2. suppleant.

·         Foredrag om træneruddannelsen. Det bliver en fortsættelse af berideruddannelsen. Man bliver berider efter 4 års uddannelse og ridelærer  efter  6 års uddannelse.

·         5000 ekvipager skal tjekkes i år vedr. optømning og ridning

Distriktudvalgsmøde:

·         Der blev sat spørgsmålstegn ved de nye reglementers ”holdbarhed” (reglement 2014, er det fra jan el. april eller ….?) Sportsudvalgene inviteres med til næste distriktsudvalgsmøde

·         Officials til bedømmelse er pænt utrygge, man ved ikke hvad man bliver bedømt på og hvorfor.

 

Ad 3.

·         SKØR holder førstehjælpskursus.

 

Ad 4.

Linda har revideret hele kursusmaterialet og lige nu er der tilmeldt 29 personer til kursus i stævnesystemet.

 

Ad 5.

Git udarbejder en dagsorden.

Carl-Christian fra friluftrådet inviteres til at fortælle om de muligheder der er kommet på den nu nedlagte Værløse flyveplads.

Betina Lynnerup inviteres.

 

I FU havde vi en fast dagsorden til møderne, den skal vi prøve at finde frem igen.

 

Ad 6.

Kværke situationen er nu, at 3ride klubber i distriktet er ramt. HUSK 14 dages karantæne fra sidste udbrud. Husk besætningsdyrlæge ind over.

Se endvidere vejledning på distriktets hjemmeside.

 

Ad 7.

Officials dage er nu lavet om til regionale temadage, hvad angår spring. Gælder det mon også for dressur?

Helene, kan evt. gøre op hvor mange penge der bliver brugt på officials dagene?

En kvartalsvis budgetopfølgning ville være en hjælp for FU.

 

Ad 8.

Tilmeldingsmail går videre til formanden. Den bibeholdes.

 

Ad 9.

Distriktets suppleanter og eksterne konsulenter, Betina Lynnerup, Carl-Christian og Kirsten Heinrich, informeres om kørepenge i distriktet. Git sender dem en mail.

 

Ad 10.

Distriktet ønsker umiddelbart ikke at være på FB, men vi kan oprette en profil med link til distriktets hjemmeside, sådan at det er muligt at finde os via FB.

 

Ad 11.

·         Ponymåling kører videre, sammen med distrikt 2

·         Henrik J kontakter Horse House for at indkøbe 2 stk. jakker til brug i distriktet 1xmed og 1 x large

·         Stor succes med at leje tidtagningsanlæggene ud – klubbernebliver mindet om at der nu kræves separat tidtager i dommertårnet

·         Måske julefrokost eller påskefrokost til at lære hinanden at kende uden, at skulle ”arbejde”

·         Henrik J afholder kursus den 24-5-2014 kl 10.00 – 15.00 for stævnearrangører.

·         TD rapporter sendes elektronisk til formanden.

·         Henrik J arbejder på at ensrette rapporterne i distrikt 1-5

·         Forslag til at ændre et felt på hjemmesiden, så man der kan sætte et kryds for modtagelse af rapport efter stævnet

·         Bredden skal markedsføres lidt bedre til næste år. Evt. skal der kvadrille med

·         Næste distriktsrådsmøde afholdes den 28.august 2014.

·         Næste møde i FU holdes hos Maibritt den 13. august.

 

Ref. Mie

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Dato: 
tor, 05/01/2014