Du er her

Generalforsamling 22/03/2011 hos Ballerup Rideklub

Referat fra generalforsamling i D1 i BAL 22-3-2011.

 

Tilstede: ARK, BAL, BRF, DSM, FDR, GEK, GLK, HGRK, ISR, KRK, SPIP, SPR, VEK, VER, LØSR.

Ikke tilstede: AAGR, BNR, BSF, EGE, ESP, FUR, HJOR, HRK, HVR, HØS, KTR, LRK, LTR, MAK, SBGR, SIV, TPKR, TSR, VÆR, ØHR.

 

Tilstede fra FU: HTS, Per Krohn, Helene, Michelle, Mie.

 

Dagsorden:

 

  1. Velkomst ved formanden.
  2. Valg af dirigent.
  3. Formandens beretning.
  4. Overrækkelse af championatspokaler.
  5. Fremlæggelse af regnskab.
  6. Budget 2011.
  7. Valg til distriktets forretningsudvalg.
  8. Indkomne forslag – Ingen modtaget.
  9. Fortsat koordinering med samtlige distrikter.
  10. Nyt vedr. koordinering – stævner- mesterskaber.
  11. Nyt fra kursus/klubkonsulenten.
  12. Nyt fra breddekonsulenten
  13. Fastlæggelse af nyt møde.
  14. Evt.

 

  1. Per Krohnbød alle velkommen og takkede BAL for at stille deres faciliteter til rådighed.

 

  1. HTS blev valgt som dirigent og han erklærede generalforsamlingen for rettidig indkaldt og dermed beslutningsdygtig.

 

  1. Formandens beretning vil være at finde på distriktets hjemmeside. Formandens beretning blev taget til efterretning.

 

  1. H.J. overrakte distriktets championater. Distriktet ønsker alle de placerede rytterne et stort tillykke. Listen med navne på de pågældende ekvipager vil være at finde på hjemmesiden.

 

  1. Helene Nielsenfremlagde regnskabet for 2010. Regnskabet blev godkendt. Helene understregede igen, at FU er meget villige til at yde tilskud til relevante aktiviteter, hvis en klub har fået en god ide eller lign. Der er penge på kontoen og dermed muligheder.

Som det ser ud nu, giver ponymålingerne underskud, men lige p.t. er der noget uafklaret med DRF, så det retter sig til næste år.

      

  1. Budgettet blev gennemgået. Ny hjemmeside er på vej. I 2011  bliver det sådan, at der automatisk bliver sendt en regning til klubben for leje af tidtagningsanlægget.

 

  1. Helene Nielsenønsker ikke at være medlem af FU, men vil heldigvis gerne være kasser i distriktet. Henrik Jørgensen ogHenrik Troels-Smith, blev begge genvalgt.Michelle Kjær Petersenog Neel Guldbech (Breddekonsulent for distriktet) blev begge valgt ind.

 

  1. Ingen forslag indsendt.

 

  1. Koordineringen af stævneterminer er stadig et godt diskussionsemne. Flere klubber har spurgt om vi stadigvæk skal koordinerer stævneterminer med distrikt 1-5!!!

 

-          Diskussionen kom rundt om en del nye og mange gamle argumenter. FU mener, at det er nødvendig at koordinere med de øvrige distrikter – specielt med distrikt 2, da det ellers vil blive rent anarki, som vil skade mange klubber. Det erkendes, at der i 2010 skete det uheldige, at koordineringen af forskellige grunde kom ca.2 mdr. bagud, hvilket forårsagede megen frustration. I 2011 loves at der køres med faste deadlines, som vil ligger så tæt på de officielle offentliggørelser af terminerne på de ”store” stævner som muligt. 1.kvartals koordinering kører i et særskilt forløb, som ligger før den øvrige koordinering og vil blive koordineret før 1.nov som deadline.

 

Forslag som blev drøftet:

-          Liste på de stævneansvarlige i de forskellige klubber, så klubberne kan kommunikere indbyrdes. Kan evt. laves i den nye hjemmeside.

-          En mulighed for, at klubberne selv kan indrapportere ønske terminer på den nye hjemmeside for hhv. distriktstævner og klubstævner.

-          GLK: Evt. koordinering af distriktsstævner før landsstævne terminer offentliggøres og så derefter flytte weekend i tilfælde af uheldig placering.

Jan kan ikke fortsætte som koordinator pga. eget arbejdspres. Per Krohn (springning) og Henrik Jørgensen (Dressur) vil koordinere hurtigere i 2011!

 

  1. Ingen ændringer i reglerne for mesterskaber. Der mangler ønsker om at afholde specielt spring mesterskaber.                                                                                                                                 

Hedehusgårdens rideklub meldte sig med ønske om at afholde mesterskaber for ponyer i spring. De foreslår endvidere, at holdsammensætningen for heste i spring ændres til at bestå af  = 2 x heste i LA og 2 x heste i LB.Per Krohnvil arbejde videre med denne tanke.

   

  1. Det er et ønske i distriktet, at der bliver afholdt flere kurser. Hvis din klub skal afholder et

Kursus, så send da gerne et mail til FU, så vi kan sende evt. henvendelser videre til klubberne.

Nogle af de næste kurser vil være springdommerkursus og klubbanebyggerkursus. Kursus i det nye tidtagningsanlæg er også nært forestående.

HTS spurgte om der er ønske for kursus i stævnetilrettelæggelse, evt. som aftenkursus. Til det svarede flere at det ville være en rigtig god ide. Der blev også ydret ønske om kursus i stævneprogrammet og Klar, Parat – Start.                                                                                                                                 

Det blev foreslået fra salen om den klubmappe, som HTS ellers gerne kommer ud til klubberne med, om ikke det var en mulighed, at den blev lagt ud på EDB. HTS svarede, at langt det meste fra klubmappen findes rundt omkring på DRF´s hjemmeside, men han gerne vil foreslå det til Anja i DRF.

 

  1. Neel Guldbech fra DSM er distriktets nye breddekonsulent. I DSM rider alle ponyer pony-                

Games. Neel hører gerne fra andre klubber, der har eller ønsker bredde-aktiviteter.

I Ledøje-Smørum rideklub rides der Par de deux og på GLK’s hjemmeside kan man læse en hel masse om voltigering.

Neel kan kontaktes på [email protected] – mobil 21 74 8 78.                                                    

    

  1. Næste møde for alle distriktets klubber blev fastlagt til onsdag den 15. juni i GEK kl. 19.00.

 

  1. Eventuelt. BRK foreslog at der i distriktet blev oprettet erfa grupper om forskellige emner som f.eks. rideskoledrift, stævner, fodring, bredde aktiviteter etc. Det blev fra distriktet anført, at netop distriktsmøderne kan bruges til en form for erfa møder og at alle klubber er meget velkomne til at foreslå specielle emner til diskussion/erfaringsudveksling på distriktsmøderne hen over året.

 

Ledøje-Smørum Rideklub opfordrede alle klubber at komme til repræsentantskabsmøde og at stemme for klubbens forslag om at grænse klubber kan vælge hvilket distrikt de vil tilhøre. De vil jo meget gerne være i distrikt 1, men er efter nedlæggelsen af amterne officielt placeret i distrikt 2!

 

Michelle opfordrer alle klubberne, til at melde ind, hvis de har mulighed for at afholde en ponymåleraften i deres klub. Gerne en klub i nordsjælland. Næste målearrangement er i GEK 3.april, de næste datoer 8.maj og 19.juni, som der stadig ingen klubadresser er på. Det kræver ikke andet end et fast, plant underlag (flise eller asfaltgulv) og så gerne et lidt stille sted, hvor målingerne kan foregå uforstyrret.

 

Dirigenten erklærede herefter generalforsamlingen for afsluttet.

 

Ref. Mie

 

Referatet er godkendt af dirigenten.

                                               

 

 

Dato: 
tir, 03/22/2011